Autisme

Ik werd benaderd door de moeder van een cliënt F. Een tiener met een breder scala aan problemen, moeite met contact maken en onderhouden, eczeem, teruggetrokken en de diagnose Gilles de la Tourette.
De consulten werden ingezet via Zoom omdat ze in een andere provincie wonen.

F. raakte na 3 uur school enorm uitgeput, de energie was dan volledig op.
F. zat op het MBO opleiding met computers. In eerste instantie viel me op dat F. hooggevoelig is, kind van gescheiden ouders, maar ook dat F. me niet aankeek terwijl we met elkaar spraken.                                                                                                                           
De behandeling en adviezen van de eerste sessie hadden al mooie verbeteringen laten zien.
Maar tijdens de 2e sessie kwamen we op het eczeem. Vanuit mijn boek van Dr Hamer, las ik voor wat de onderliggende oorzaak van het symptoom eczeem voor stond. Gescheidenheid. .
Binnen 5 minuten, toen ik F. en moeder vertelde dat het eczeem voortkwam vanuit de gescheidenheid van vader, haakte F. af. Ineens was F. was moe, wilde douchen en naar bed. Het lukte niet om F. bij het gesprek te betrekken dus vroeg ik F. of ik behandelingen om afstand mocht doen om F. zoveel mogelijk te ontlasten. Dit vond F. prima en nam hij afscheid.
Met moeder heb ik nog een poosje gesproken. Ik vroeg haar of F. ooit getest was op autisme. F. was nog nooit getest maar het was moeder duidelijk dat haar kind autistisch is. Dit herkende ze ook bij haar ex-man. Ik beaamde dat ik dit gevoel ook had.
Met moeder heb ik mijn plan van aanpak besproken en ze vond het een juist plan.

Een dag of 3 later zette ik deze behandeling in. Deze verliep als volgt:

In een hogere dimensie ga ik op zoek naar F. maar ik kon hem nergens vinden. Het was er donker en ik voelde niemands aanwezigheid.
Ik vroeg de engelen of ik F. hier kon vinden maar zij gaven aan van niet. Dus ik vroeg hen waar ik F. dan wel kon vinden. Ze wezen mij een richting aan die ik vervolgens volgde. Het voelde alsof ik door donkere gangen liep. Ik volgde lange tijd dit donkere pad totdat ik in een ruimte kwam die even lichter was en daarna weer donkerder werd. Ik ging midden in de ruimte staan en zag allerlei spullen. Computers, posters, een echte tienerkamer. Alles in een vrij donkere setting.
Ik ging rustig zitten in het midden en voelde de aanwezigheid van de Ziel van F. Ik gaf aan dat het hier een hele mooie wereld is. Vrij snel kwam F. bij mij zitten.
Na een poosje zo gezeten te hebben, vertelde ik F. dat ik het me voor kan stellen dat F. hier graag is. F. kan hier doen en laten naar eigen wens. F. kan hier z’n eigen ding doen. En F. heeft geen last van andere mensen.
F. vertelde over de spullen die er stonden en wat F. hier zoal kon doen.

Op een gegeven moment zaten we samen bovenop de ruimte en keken er van bovenaf naar. We spraken over van alles wat we zagen wat F. zoal hier deed.
Toen vroeg ik F. of F. zich hier niet eenzaam voelde. Aangezien F. hier helemaal alleen was. F. bevestigde wel dat hij hier altijd alleen is en dat wel jammer vond maar hier kon F. zichzelf zijn. Ik stelde vooral veel vragen en liet F. zelf zoveel mogelijk vertellen.

Na een poosje draaide we ons om en zagen de wereld van F. hier op aarde. Tussenin was een doorzichtig scherm zodat F. zich wel beschermd voelde. We aanschouwden het spel wat er op aarde gespeeld werd.
F. zag zichzelf en de omgeving. De mensen die om F. heen waren, school, etc. Even later ook de moeder, vader en broer van F. Ik liet F. rustig overal naar kijken,
Na een poosje vroeg ik F. om naar zichzelf te kijken. Wat valt je op als je naar jezelf kijkt?
F. zag een erg teruggetrokken kind, ineengedoken, angstig.                                                                                                                    
Ik vroeg F. wat dit kind nodig zou kunnen hebben. F. antwoordde: meer kracht, vertrouwen. Zien dat F. een mooi, knap mens is.
Ik vroeg F. of de Ziel van F. dat kon brengen. Waarop F. even raar opkeek. Dan moet ik mijn veilige plek hier verlaten?
Dat is inderdaad de keuze die F. dan wel moet maken. De Ziel van F. daar heeft jou nodig en jij hebt dit leven van dit mens nodig. Jullie hebben elkaar heel hard nodig. Lijkt je dit iets? F. hoefde niet lang na te denken maar wilde niet alleen gaan. Ik vertelde F. dat dit ook niet nodig was, ik ga met je mee en we doen het rustig aan.

Langzaamaan gingen we naar F. hier op aarde toe. Gaandeweg voelde ik dat F. maar liefst 3 gidsen bij zich had. Je hebt 1 gids die je hele leven lang bij je blijft. Soms heb je meerdere gidsen die je een tijdje begeleiden om je extra te ondersteunen. En ook deze gidsen hebben hun lessen te leren.

Langzaam voelde ik dat de aardse F. krachtiger werd en meer tot leven kwam. Ik voelde dit vooral in mijn eigen lichaam. Ik voelde dat het in mijn onderbuik warmer werd. Dit bleef lange tijd doorgaan en het warmtegebied werd groter en groter. Ook voelde ik dat F. steeds meer vertrouwen kreeg. En tot leven kwam!

Lange tijd leefde F. in een eigen veilige wereldje waar niemand F. kon kwetsen of pijn doen. F. leefde gescheiden van de het aardse IK. Nu kwam deze aardse IK meer en meer tot leven.
Toen het voldoende was wilde ik afscheid nemen maar zag dat 1 gids ook afscheid van F. ging nemen. De taak van deze gids zat er dus op. Samen lieten we F. in liefde los.
Ik vertelde F. dat ik op alle fronten zal blijven steunen en begeleiden op het pad van F.                      
F. hoorde het wel maar reageerde niet. F. was intens aan het genieten van het voelen.
Heel bijzonder om te zien!

Bovenstaand verslag stuurde ik naar moeder. Haar reactie:
Wauw wat een mooi verslag! F. zit naast me en voel de energie van F. door mijn hele lijf!
F. is zelfstandig op de trein gestapt en voelt duidelijk anders aan.

Na enkele dagen de volgende reactie:
F. is gisteren en vandaag de hele dag naar school geweest! Dat is al zo’n grote stap voorwaarts. Geen hoofdpijn. Het zich helemaal leeg en raar voelen op de helft van de schooldag is minder 👌 Ik zie dat F. meer in z’n kracht staat en meer als mens aanwezig is. F. vraagt ineens aan me hoe het met me gaat bijvoorbeeld. En F. geniet van de voetmassages!!! De Bach bloesems zullen ook ondersteuning bieden. Altijd mooi! Maar dat F. meer frequentie uitstraalt is echt te merken!
Ik laat F. zoveel mogelijk zelf doen en dat pakt F. ook makkelijk op. Dus ik probeer mijn rol ook te veranderen. Stapjes terug te doen!

Elke ervaring van behandelingen op afstanden brengen hele mooie resultaten naar boven. Maar pas weken daarna viel bij mij het kwartje dat ik met deze vorm van behandelingen ook mensen met autisme of andere diagnose op een mooie en veilige manier kan begeleiden.
De komende tijd mag blijken of er nog meer mooie vooruitgang geboekt kan worden. We wachtend rustig af.

Heeft u een kind met autisme en zoekt u een passende hulp en begeleiding?
Neem dan contact op met Praktijk Imala!
Gespecialiseerd in HSP
Ook voor bedrijven.
www.praktijk-imala.nl

https://www.facebook.com/PraktijkImala/
Mob. 06-51032104

Direct een intake doen?


Ziektebeelden voor de maand

Oktober

  • Stoppen met roken 
  • Klok verzetten
  • Stress
  • Herfstdepressie
  • Burn-out
  • Slapeloosheid
  • Allergieen
  • Huis- en stofmijt
  • Astma
  • Traag werkende schildklier

KvK nummer: 17275214
BTW-ID: NL165434508B01
Vergoedingen verzekeraar: 
24505: kindercoaching
24513: Lichaamsgerichte psychotherapie

Contact

Praktijk Imala
Anne-Marie Koppens

Keizersdijk 8a
(Rode benzinepomp bij voordeur)
5721WG Asten

Telefoon: 06 - 51032104
Bereikbaar van 8.30 tot 20.00 uur.

E-mail:

Om tegemoet te komen aan de wensen van cliënten,
kunnen behandelingen alleen via een afspraak ingepland worden.


© Praktijk Imala | Website: Van Dongen Design